mandag 10. november 2014

Uglegenser fra Dalegarn og Aidas sokker

 Blir ikke så mye blogging om dagen men har nå litt jeg vil dele. Jeg har strikket mange vottepar på bestilling i høst, men det har blitt plass til litt annen strikk også.  Uglegenseren kommer fra Dalegarn og er strikket i Hegre garn. Petrolfargen er trolig fra partiene som ble produsert før overtakelsen av bedriften for det er mye ruere enn det nye garnet. Det nye er tjukt og godt det også men det er litt glattere og mer skinnende enn det gamle.

Oppskriften finner du her:
http://www.dalegarn.com/images/misc/201201190320083.pdf
Jeg kjøpte litt ekstra petrolfarge og har planer om å strikke den nydelige rillestrikka lua med flette fra Marte Helgetun som tilbehør og litt ekstra lysegrå så han får ei bukse som hører med til settet.

Forruten votter og genser har jeg også strikket noen sokker for ei venninne. Disse parene er strikket i Perfect, et garn jeg likte svært godt å strikke med. De Selbuinspirerte sokkene har jeg laget mønster på selv og de heter Aida etter mottakeren. Fikk med bilde av mine egne bein også, men det får gå ;-)
Strikker for øyeblikket noen barnesokker og blir nok det litt til før jeg går i gang med mer til junior :-) Ha en fortsatt god november alle sammen :-)

2 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Knalltøff gensar! :)

Nina Kristin sa...

Å den genseren er så fin! :)
Elsker jo ugler ;)

Hehe godt det ikke bare er meg som tar bilde av mine egne føtter ;)
Men vet du, jeg la ikke merke til det engang, måtte tilbake til bilde å se :)
Lekre sokker :)

Håper du får en flott uke :)