tirsdag 15. februar 2011

5 åringens første kjærlighetsbrev, Februarveska i Norsk Strikkeforum og sokker på pinnene

For noen uker siden skulle 5 åringen i bursdag til kjæresten i barnehagen. De traff hverandre første gang like før han var 3 år og hun er bare noen få mnd yngre , men født året etter. Det var kjærlighet ved første blikk :) Dette kjæresteriet har vart litt til og fra ( de ansatte i barnehagen har sagt at de oppfører seg som et gammelt ektepar) men nå var det altså på topp igjen. Så kvelden før kjæresten skulle feire bursdagen sin ville han skrive kjærlighetsbrev. Jeg fikk streng ordre om å skrive navn og et hjerte, resten fikset han selv. ( Med navnet litt bakvendt osv.) Er ikke fritt for at mammaen smelter litt da :)   Resultatet ser dere her:






Jeg er med på en strikkealong på Norsk Strikkeforum i år og da skal vi strikke vesker. Denne veska og disse fargene bestilte 8 åringen og den mangler bare et par pynteknapper ved hankene og kanskje litt stoff inni så anser vi den som ferdig. Det var en veldig artig avfellingsmetode på toppen der så det ble som en rullekant, det har jeg aldri gjort før, men den skal jeg legge meg på minnet for den ble veldig flott :) N.B. Hankene på veska er flyttet på etter  at jeg tok dette bildet, de ble nemlig plassert litt feil kan du si ;)




Til sist har jeg lagt opp masker til et par sokker i str 36-38 til 8 åringen som er lang og har store føtter, hun har kun 25 cm igjen så er hun like lang som sin mor (167cm). Jeg tenkte jeg skulle strikke vanlige sokker med forsterket hæl etter den måten Annepaalandet har fortalt at hun gjør det. Garnet er den flotte premien jeg vant av henne. Da ønsker jeg alle en fortsatt god uke :)

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/8052d06a48914e66d7bfd0884af2f5f668f77044




1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Så flott hjerteveske:) De er nå søte da, de små turtelduene:)