torsdag 20. januar 2011

Nytt prosjekt




Jeg spådde at 2010 skulle bli det store sjalstrikkeråret men den gang ei, det ble med sjalet på det underste bildet her. Det øverste er Multnomah sjalet mitt og det ligger godt parkert i klesrommet vårt. Så nå er jeg lysten på et nytt sjal igjen og denne gangen dreier det seg om et sjal kalt Revontuli-huivi eller også Northern Lights (ravelry link). Jeg skal strikke sjalet i Evilla kunstgarn fra Estland i fargen A-10, en blågrønn farge som er mer grønn enn på dette bildet her:  http://www.ravelry.com/people/Merkkari/stash/artyarn-8-2-5. Dette skal jeg strikke ved siden av å strikke raggsokker i litt tykt garn som i grunn er ganske kjedelig hi hi. Så da skal jeg nok få motivasjon nok til å strikke en del par så lenge jeg kan strikke på dette i tillegg. Ellers titter solen fram her nå og det ser nesten like strålende ut som bildet på headeren på bloggen her. Det er noe mer smelte og møkkete da , men alt i alt en strålende dag :)

2 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg sett du strikka i fjor! Blir spennande å sjå det nye prosjektet ditt. Lykke til.

LivM sa...

Nydelig sjal du har strikket. Lykke til med det andree sjalet. Du må jo prøve å gjøre det ferdig!