mandag 9. august 2010

Mine sommerprosjekter

Endelig kan også jeg vise frem mine sommerprosjekter og det ene var litt tidkrevende, for jeg er ikke spesielt glad i å strikke frem og tilbake og heller ikke glad i å strikke med bomullsgarn. Hekle med bomull er en helt annen sak. Sokkene strikket jeg et par av på fjellet samt litt av jakken, det lilla paret ble ferdig i dag, bråstrikket den siste sokken i går kveld og på formiddagen, er ikke bare bare med pinne 2,5 he he. Disse er til barna til en veninne av meg og jeg skal strikke minst 5 par til til henne for hun har 4 barn :) Dere får unnskylde kvaliteten på bildene, jeg er ingen fotograf og fargene på sokkene er dypere i virkeligheten . Jakken er fra heftet et par innlegg lenger ned :). Jeg brukte Drops Muskat og måtte mikse og ordne litt for å få det til men pyttsann. Jeg strikket har strikket ca str 10 år på denne jakken. Så nå skal jeg strikke litt sokker før jeg hiver meg på en rosa topp til prinsessa i garnet Viking Milk.

7 kommentarer:

GURO sa...

så nydelig jakke

Unknown sa...

Utrolig flott jakke :-)

Smarie sa...

Kjempeflott jakke ;o) Og flotte sokker!

Vilma sa...

Lider heller ikke at strikke med bomuldsgarn , haha :-) Men når det så er sagt , er det en nydelig jakke og sprælske sokker .

Silje sa...

Nydelig jakke. Deilige sokker også :D

Trillemor sa...

Den er vel nok smuk din jakke og knapperne er rigtig søde de passer lige der til. Sokkerne ser dejlige ud og skønne farver.

Unknown sa...

Tusen takk damer for koselige kommentarer, det er moro å være i gang med litt annet enn bare småstrikk innimellom. Grunnen til at det ikke blir mer av det store er at jeg også har en mor som gjerne vil strikke til mine barn :)Og vi vil jo ikke at barna skal bli anti mot strikkeplagg vil vi vel ? he he he