lørdag 10. juli 2010

Drops salg, feriedager og sommergave

Det er Dropssalg om dagen og selv om jeg ikke har strikket mest med bomull har jeg lenge tenkt at jenta mi skulle ha ei hvit jakke til å ha utenpå finkjolene sine. Valget falt på modellen på forsiden av dette heftet 0203 fra Sandnesgarn. Modellen er egentlig strikket i Mandarin Petit så for å få riktig str med Muskat garnet jeg kjøpte så har jeg lagt opp maskeantallet på den minste str og strikker lengde o.l etter hvor stor jenta mi må ha jakken. Hun er 8 åring med lengde som en ti åring og da må det litt str triksing til. Fabelgarnet hadde gått ut på fargen så det ble solgt ut for 15 kr nøstet og da kunne jeg jo ikke dy meg.
Første ferienatt tilbrakte jeg forøvrig i telt med barna mine og jeg sov ikke godt, får ha annet underlag neste gang.
I går var jeg på besøk hos min kjære mor og ønsket meg settet under til jul.
                                                                              I dag kom hun på besøk og gav meg det i sommergave, gjett om jeg ble glad, det er plass til masse deilig garn i bagen og flotte bambuspinner, så nå skal jeg storkose meg på ferie ;)

3 kommentarer:

Skribenten sa...

Sikke da en fin gave, en jeg ogå godt kunne bruge ;-))

Jeg ønsker dig en dejlig ferie og håber at der vil komme mange dage med masser af strik, afslapning og godt vejr.

Vi "ses" igen når du er tilbage.
Mange knus
Henriette :-))

Sisselshverdag sa...

Så flott sommergave :) og ikke minst nyttig;)
Godt det ikke bare er meg som lar meg friste i desse salgstider *hihi* Jakkene blir helt sikkert kjempesøte :)

Telt er ikke verst med skikkelig gummimadrass, kom fra en helgetur i Arvika i dag. Sover nok ikke like godt i telt, men det er veldig koselig :)

Ha ei ny flott og ubrukt uke :)

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ sa...

Very good.