fredag 25. juni 2010

Multnomahsjal nr.2 ble jammen ferdig før nr.1

Det skjer mye i juni hos oss, bursdager, jenta mi er 8 år i dag, sommerfester og det ene og det andre og tid til litt strikk innimellom . Det lekre Evillagarnet er fortsatt på pinnene og skal bli til Multnomah nr.1, jeg har prioritert  nr.2 for det er ikke mitt garn. Bare et garn jeg ville teste ut fordi det var en tykk ren ny ullkvalitet av ukjent merke. Men det er ikke et garn jeg strikker sjal av igjen, det egner seg nok best til sokker. For det er veldig kompakt og hardt å strikke med og mykes ikke nevneverdig opp etter vask heller. Jeg strikket til jeg slapp opp for garn og dermed ble feather og fanborden veldig kort, men det gjør ikke noe. Det ble grei fasong på det for det, i tillegg har jeg strikket lilla pulsvanter i Drops Alpaca, babylue i Lanett(glemte å ta bilder før de ble gitt bort) og har eksperimentert med og er snart ferdig med et par pulsvarmere til i Puno, det lekre myke grå garnet fra forrige innlegg. Snart er det ferietid og garn har jeg nok av, blir ikke noen fritidsproblemer de nærmeste par årene he he. Ikke at jeg skal ha ferie så lenge, bare de vanlige tilmålte 3 ukene. Ønsker dere alle en riktig god sommerhelg :)

4 kommentarer:

Helena sa...

For en flott sjal. Det må ha vært mye arbeid og lage den, og så gjør du flere etter hverandre... Håper at du får en fin helg.

Tove sin strikkeside sa...

Kjempeflott sjal

randi K design sa...

Lekker farge, - sommergul!

Jeg er nok ikke i nærheten av Mjøsa nei, men langt inne i Sognefjorden, nærmere bestemt Kaupanger.
Takk for besøk hos meg, og ha en fin sommer!

Smarie sa...

Tusen tusen takk for hyggelig bursdaghilsen ;o) Kjempeflott sjal du har strikket, og så flott farge. Ha en flott kveld.